את המייל הבא שלחתי היום כלשונו וככתבו למשפחתי הקרובה ולחברה האהובה שלי:
לאור הכתבה הבאהאני לא יודע אם יש לזה תוקף משפטי או לא, אבל אני סומך על המשפחה שלי.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3693035,00. html
ובכלל,
אני מבקש שאם וכאשר חיי יסתיימו, בשום פנים ואופן לא אקבר בטקס קבורה דתי,
בשום פנים ואופן אין לאפשר לאיש דת כלשהו מעורבות כלשהי בהלוויה שלי,
ואין לשלם סכום כסף כלשהו לאף רב, לא כתשלום ולא כתרומה.
על התנאים האלה בבקשה שמרו בכל מחיר, כולל מחיר של קבורה בבית קברות לא יהודי, שרפת הגופה בקרמטוריום, קבורה במדינה זרה, או כל תרחיש אחר.
אני כותב את זה לכולכם, האנשים הקרובים לי, כדי שתדעו כי זאת עמדתי ואני מקווה שברגע האמת (בתקווה עוד המון המון שנים) תמלאו את בקשתי.
תודה רבה,
רוני.
זה מעט בעייתי,
השבמחקזה אומר שאתה לא תיקבר בישראל
לחברת קדישא יש מונופול בישראל על קבורה
ואני יכולה להגיד לך שבעבר, לפני פס"ד תקדימי-קדישא נ' קסנבאום, היה מקומות שסירבו לחקוק על המצבה תאריך פטירה במספרים לועזים. כמובן שבא בהמ"ש ושינה את זה. בקיצור, בהנחה שאני אהיה בסביבה בעוד מלא מלא שנים, אתה הולך לעשות לנו בעיות.
"טוב רוני, מה שתגיד רוני..."
השבמחקואז כשתמות, נעשה מה שבא לנו. :)
קרן - מתוך הכתבה "קבורה חילונית" ב-ynet:
השבמחקב-1996 נחקק חוק הזכות לקבורה אזרחית חלופית, המאפשר לאזרחי ישראל לבחור אם ירצו להיקבר כדת משה וישראל על-ידי החברות קדישא, או בטקס אזרחי על-ידי תאגידי קבורה פרטיים, כדוגמת עמותת "מנוחה נכונה" הפועלת בבאר-שבע או התנועות ליהדות מסורתית ומתקדמת.
החוק מחייב להקצות לשם הקבורה האלטרנטיבית הזאת חלקות קבורה ב-21 מקומות ברחבי הארץ. כמעט בכל קיבוץ ומושב קיימים בתי-עלמין, בהם נערכת הקבורה על-ידי היישובים ולפי ראות עיניהם, וגם במקומות נוספים, דוגמת באר-שבע, קיימות חלקות קבורה אזרחיות בהן פועלים תאגידי קבורה פרטיים.
בקיצור, כנראה שהמונופול של קדישא לא חל על הקיבוצים..
מתן - אני מאוד מקווה שתמות לפני.
השבמחק